Privacyverklaring Connectkerk
Waarom een privacyverklaring?
Connectkerk verwerkt persoonsgegevens. Wij doen dit in overeenstemming met de geldende wetgeving ten aanzien van de bescherming van persoonsgegevens. Met ingang van 25 mei 2018 is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze privacyverklaring is bedoeld om je te informeren hoe wij omgaan met je persoonsgegevens en wat je rechten zijn.
Voor wie is deze privacyverklaring bedoeld?
Deze privacyverklaring is van toepassing op Connecters, bezoekers van onze activiteiten, donateurs, abonnees van onze nieuwsbrief en bezoekers van onze websites.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij en hoe gebruiken wij deze informatie?
Connecters
Als je deelnemer bent van Connectkerk, kun je je aanmelden voor een account in de Connectkerk App. Deze applicatie voor op je telefoon gebruiken we om nieuws en informatie te delen, maar ook om onderling verbonden te blijven met elkaar. Om deze app optimaal te kunnen gebruiken, hebben we enkele basisgegevens nodig, zoals je naam, mail- en woonadres, geboortedatum en telefoonnummer. Je kunt je gegevens altijd zelf inzien en wijzigen op je profielpagina in de app.
Jouw gegevens zijn altijd zichtbaar voor
– De beheerder van de app
– Jouzelf
– Andere Connecters
Als je niet wilt dat andere Connecters jouw gegevens kunnen inzien, kun je dit zelf gemakkelijk afschermen in je profiel. Je naam is wel zichtbaar. Wil je dit ook niet, maar wel de App gebruiken om belangrijke informatie te krijgen? Pas dan je gegevens zelf eenvoudig aan.
Deelnemers aan onze activiteiten
Van mensen die deel uitmaken van een van onze teams verzamelen wij persoonsgegevens zoals naam, adres en e-mailadres. Deze worden gebruikt voor het maken van roosters, via Planning Center Online. Afhankelijk van de aard van de activiteiten verzamelen wij ook persoonsgegevens zoals een leeftijd of een persoonlijk getuigenis en andere informatie zover van belang geacht door de deelnemer. Ons uitgangspunt hierbij is dat wij niet meer informatie willen vragen dan noodzakelijk voor de aanmelding.
Donateurs
Connectkerk ontvangt donaties voor algemene doeleinden en specifieke projecten. Gegevens als naam en bankgegevens worden gebruikt voor de koppeling met onze financiële administratie.
Abonnees nieuwsbrieven
Om nieuwsbrieven te kunnen versturen bewaren wij contactgegevens van abonnees (naam, adres, e-mailadres) in onze database. Wij versturen nieuwsbrieven alleen digitaal. Bij het verzenden van digitale nieuwsbrieven per e-mail maakt Connectkerk gebruik van een systeem waarbij inzicht wordt verkregen over de wijze waarop deze e-mails worden geopend. Ook kan bekeken worden welke links in onze e-mail aanklikt worden. Op deze wijze kan Connectkerk de informatie verder optimaliseren.
Bezoekers aan onze websites
Wij gebruiken IP-adressen om te analyseren hoe vaak onze websites worden bezocht. Connectkerk gebruikt op haar websites geen cookies. Gegevens worden niet met derden uitgewisseld.
Waarvoor gebruiken wij de relatiedatabase?
Zoals hierboven beschreven bewaren wij in onze relatiedatabase persoonsgegevens, ontvangen donaties en slaan we voorkeuren op voor het ontvangen van nieuwsbrieven. Wij gebruiken deze gegevens tevens voor de volgende doeleinden:
– Om je gericht te kunnen informeren over ons werk.
– Om inzicht te verkrijgen in de achterban en binding met specifieke projecten.
– Om je, wanneer van toepassing, voor het werken in teams in te kunnen roosteren via het online systeem.
Gegevens uit deze relatiedatabase worden niet aan derden verstrekt voor commerciële doeleinden.
Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Persoonsgegevens die aanwezig zijn in onze financiële administratie worden 7 jaar bewaard (dit is de wettelijke termijn). Persoonsgegevens in aanmeldformulieren voor (trainings)activiteiten worden maximaal 5 jaar na afronding bewaard. Voor contactgegevens in onze relatiedatabase (oud betrokkenen, abonnees van nieuwsbrieven) hanteren we geen bewaartermijn. Deze gegevens kunnen op verzoek wel verwijderd of gewijzigd worden (zie volgende paragraaf).
Gegevens inzien, wijzigen of verwijderen
Je kunt op elk moment inzage vragen in de gegevens die wij over je hebben vastgelegd. Je moet daarbij wel een bewijs van je identiteit laten zien voordat wij je informatie verstrekken over de persoonlijke gegevens in onze administratie. Wijzigingen kun je telefonisch of per mail doorgeven aan de administratie van Connectkerk (zie contactgegevens). Wil je geen berichten van ons per post ontvangen? Dan kun je je zich op elk moment afmelden bij de administratie van Connectkerk (zie contactgegevens). Jezelf afmelden voor het ontvangen van onze digitale nieuwsbrief kan via een link in de email zelf.
Beveiliging
Connectkerk heeft technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies of elke vorm van onwettige verwerking. Op deze manier zorgen we ervoor dat persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers die daar vanuit hun functie toe bevoegd zijn en dat we de persoonsgegevens alleen gebruiken voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen en daarmee verenigbare doeleinden.
Wijzigingen privacy beleid
Connectkerk houdt het recht het privacybeleid te wijzigen. Als je vragen hebt over dit beleid, neem dan contact met ons op.
Contactgegevens
Onze contactgegevens voor vragen/opmerkingen/klachten m.b.t. de verwerking van persoonsgegevens zijn:
Connectkerk, p/a Hoorn 2a, 6713 KR, Ede.
Email. info@connectkerk.nl
Connectkerk heeft een ANBI-status.
Privacy beleid Connectkerk. Versie 3, oktober 2023